EON plyn jako nejlepší řešení?

EON plyn jako nejlepší řešení?

přípojka plynu
Autor obrázku: James Cridland

Ceny plynu neustále rostou. Nikdo s tím není spokojen. Přesto se najde málo lidí, kteří se s tím snaží něco dělat. Stížnosti určitě nemají smysl. Dodavatelé plynu samozřejmě nezdražují jen tak ze srandy. Mohou za to často zvyšující se náklady, změna v daňové sféře, ale i zvyšující se cena plynu samotného. Jak všichni víme, velký vliv může mít i globální katastrofa, válka nebo válečný konflikt v místě těžby nebo technické potíže. Poskytovatel potřebuje žít a financovat sám sebe, tedy přidá si svou marži a již máme razantní zvýšení cen. Jaká jsou řešení?

Přechod? Raději zrušit

Mnozí poskytovatelé, jako je například EON plyn, nabízejí velmi zajímavé ceny i bonusy pro nově příchozí zákazníky. Však samotná změna poskytovatele bývá často velmi negativně hodnocena. V nedávné anketě jedné veřejnoprávní televize bylo řečeno, že než změnu poskytovatele plynu nebo elektřiny, to raději celou přípojku zrušit a udělat znova. Většina z nás má však o změně velmi zkreslené představy. Často je to jednodušší, než si představujeme.

Při přechodu získáme i mnohé bonusy a výhody, což je často ke zlepšení cenové politiky oproti původnímu poskytovateli velmi příjemný dárek navíc. Samozřejmě mezi další zkreslené představy patří to, že velcí poskytovatelé, jako již zmíněný EON plyn nenabízejí žádné výhody a jsou předražení a nedbají na individuální požadavky klientů. Toto je však velký milník, protože změna v přístupu za poslední roky je markantní.

Konkurence číhá za rohem

Uvědomme si, že ještě před pár lety bychom na českém trhu nenašli tolik poskytovatelů plynu jako v dnešní době. Velká konkurence je však výhodou pro zákazníky. Nejen, že se tak zlepší cenová politika v oblasti poskytování služeb, ale změní se i samotný přístup k zákazníkovi. Tedy i velké společnosti jsou nuceni se chovat mnohem lépe a často jsou ochotny přistoupit i na konkrétní individuální požadavky klientů. Samotný EON Brno toho může být příkladem, kdy jeho obliba roste a celkově si zákazníci nestěžují na špatný přístup k nim.

Zamysleme se nad tím, zda se nám nevyplatí udělat změnu a nebojme se zažitých předsudků. Realita je často úplně jiná.