Už dávno jsme si zvykli, že za „velkými penězi“ se lidé stěhují do Prahy a často pak právě v hlavním městě zakládají také vlastní podnikání. K tomu je však potřeba najít ty správné prostory. Řeknete si, že není nic jednoduššího než si pronajmout kancelář v Praze, vždyť jich je všude velké množství. Ten kdo však má se sháněním vhodné kanceláře již nějaké zkušenosti, mi dá za pravdu, že najít vhodné a reprezentativní místo není nikdy jen tak.

Rozhodujícím faktorem je často cena, ta závisí především na jednom parametru, a to kde se pronajímaná kancelář nachází. Praha 1 a stejně tak Praha 2 jsou centrální části a ceny za pronájem jsou zde samozřejmě nejvyšší. Na okraji města sice ušetříte peníze za pronájem, ale bývá zde častější problém s napojením na metro či tramvajovou dopravu. Dobře si tedy projděte mapu kanceláří a promyslete, ve které části Prahy si chcete pronájem zařídit. Centrum má tu výhodu, že je snadno dostupné i z pohledu meziměstské dopravy (vlaky, autobusy). Jestliže si chcete pronajmout obchodní prostory, protože chcete zboží prodávat nebo poskytovat služby, rovněž je zde i vyšší hustota potenciálních zákazníků.

Na rozhodování má samozřejmě vliv také vybavení kanceláří. Hned na začátku chtějte vědět, zda za nabízenou cenu získáte vybavenou nebo nevybavenou kancelář. Stůl, židle, skříně – vše něco stojí. Kancelář může být mimo nábytek vybavena také kuchyňkou či vlastním sociálním zařízením. Takové vybavení je ale cenově náročnější. Většina kanceláří má již dnes tu výhodu, že se dají použít buď jako openspace i pro více pracovníků, nebo že se dají snadno rozdělit na dvě nebo tři menší.

Nyní jste vybaveni praktickými radami na co si dát při pronajímání kanceláře pozor. Teď už jen začít hledat kancelář a není nic jednoduššího než využít služby již osvědčené realitní kanceláře, jakou je Prague Offices Solutions, která zajistí veškeré služby s pronájmem či koupí kancelářských prostor v Praze spojené.